Monday 1 October 2012

Ahli Parlimen BN Tidak Amanah, Menghilangkan Diri Ketika Perbahasan Belanjawan ..

PERBAHASAN BELANJAWAN 2013 : Ahli parlimen BN tidak amanah, menghilangkan diri ketika perbahasan belanjawan, syok bercakap seorang diri di dalam tv mengutuk pihak lawan namun tidak amanah ketika perbahasan, silap dan bodohnya rakyat juga kerana mengangkat orang yang tidak amanah dan tidak boleh dipercayai. Moga-moga rakyat sedar dan serik. 

“Sesungguhnya Allah menyuruh kamu supaya menyerahkan segala jenis amanah kepada ahlinya (yang berhak menerimanya) .... (An Nisa:58)

sesungguhnya orang yang paling baik yang kamu ambil untuk bekerja (pada kita) ialah orang yang kuat lagi dapat dipercaya. ( Al-Qasas : 26)

Idris Abdul Rashid

Hukum kebenaran dan keadilan akan tetap mengambil tempatnya.
Apabila anda tidak menghormati Parlimen, maka Parlimen pun tidak akan menghormati anda lagi. Itu jelas.
Parlimen tidak akan sudi lagi menerima kedatangan MP-MP bongkak dan angkuh seperti najib dan sekalian MP BN yang gagal untuk hadir di dalam sessi perbahasan bajet 2013 hari ini.
Ingat satu masa dulu, seorang MP yang tidak menghormati parlimen - bercakap sesedap hati, mengeluarkan bahasa lucah dan komen seksisnya terhadap seorang Ahli Parlimen wanita dari DAP. Apa berlaku kepada beliau? Parlimen tidak lagi berkenan menerima kehadirannya.
Apa yang berlaku pada hari ini jelas bahawa BN sudah berada di penghujung usianya sebagai pemerintah di negara ini. Ia dibenarkan sendiri oleh tindak-tindak mereka yang tidak menghormati parlimen.
Kamu-kamu tidak hormat parlimen, parlimen pun berkata SELAMAT JALAN kepada kamu semua.
InsyaAllah kita akan mendapat kerajaan yang baru tidak berapa lama lagi.
Anda tidak percaya? Tunggu dan lihat!
Pakat-Pakat Kalih

http://instagr.am/p/QOuRHXKuEU/


Siapa Datuk Seri Najib Razak.. ??
Dia adalah Jantan Sundal yang Bacul Pengecut Haramjadah
Najib Razak tidak kelihatan pada perbahasan Bajet 2013 oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bermula jam 11.30 pagi tadi.
Ini jelas menunjukkan ketakutan beliau berdebat dengan DSAI. Menteri turut memonteng sesi itu hari ini.
Read more » http://kerajaanrakyat.blogspot.com/2012/10/datuk-seri-najib-razak-jantan-sundal.html
Kerajaan Rakyat

lawak isnin

Penakut penakot penakoot! Siaapaaaaa..?? kah kah kah..!!!


Abe jib update dari dalam jamban... sebab tu tak leh mai bahas bajet sendiri.. kih3...



Kalau Najib tak datang... standard la sebab dia PM. Jadual sibuk.
Adlist Timbalan Menteri Kewangan 1, 2, 3 (Awang Adek, Donald Lim) boleh la hadir.
Tak pun TPM Muhyidin boleh take over. Tapi masalahnya ........ semua Naib Presiden UMNO pon tak datang.
Memang dasar Pengecut.


#DebatBajet2013 : Sah Najib Najib pengecut

KUALA LUMPUR 1 Oktober: Kelibat Datuk Seri Najib Razak tidak kelihatan pada perbahasan Bajet 2013 oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang bermula jam 11.30 pagi tadi.

Ini jelas menunjukkan ketakutan beliau berdebat dengan Ketua Pembangkang itu. Malah ramai di kalangan Menteri turut memonteng sesi itu hari ini. Tiada Menteri mahupun Ahli Parlimen (MP) BN yang bangun mencelah, kecuali MP Pasir Salak, Datuk Tajuddin Abdul Rahman.

Beberapa MP BN, antaranya Datuk Idris Haron (Tangga Batu) dan Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Datuk Razali Ibrahim pula dilihat berada di luar Dewan ketika Anwar berucap.

Ketiadaan Najib menyebabkan beberapa MP BN terpaksa mempertahankan kelemahan Kerajaan Pusat, walaupun menggunakan maklumat yang salah. Antaranya, berhubung isu ekonomi masyarakat Melayu Pulau Pinang dan pencapaian ekonomi Kerajaan Selangor.

Anwar berkata, sudah menjadi tradisi Menteri Kewangan untuk hadir ke Parlimen ketika sesi bahas belanjawan negara. “(Sudahlah) debat tak berani, bahas dalam Parlimen pun tak sanggup. (Akhirnya Menteri Kewangan) Suruh ‘backbenchers’ (Ahli Parlimen biasa) pertahan, sedangkan mereka tiada dalam kabinet kerajaan dan tidak tahu dasar (yang tepat),” tempelak Ketua Umum KEADILAN itu.

Baru-baru ini, Ahli Parlimen Permatang Pauh itu mencabar Perdana Menteri berdebat mengenai Bajet 2013. Separuh ucapan Najib pada penggulungan Bajet 2013 Jumaat lalu mengkritik Pakatan Rakyat. “Ayuh kita berdebat, Pakatan Rakyat lawan Barisan Nasional. Kamu kata kamu demokrat bukan,” cabar Anwar.

Artikel Penuh :
http://azmieyusoff.blogspot.com/2012/10/debatbajet2013-sah-najib-najib-pengecut.html